Нов фейсбук алгоритъм прави мрежата по-привлекателна през 2018-та

В началото на 2018-та лично Марк Зукърбърк анонсира през личният си профил новият фейсбук алгоритъм, който ще влезе в сила съвсем скоро. Той цели да редуцира отегчителното рекламно и промотирано съдържание и да го замени с далеч по-пикантните истории, в които са замесени нашите приятели и роднини в социалната мрежа.

Рекламно съдържание

анонс на марк зукърбърк за промени във facebook алгоритъма на newsfeed 2018
Така изглежда анонсът, с който Зукърбърк лично обяви промените, по които ще ранкира съдържание наовият facebook алгоритъм на news feed-а ни, снимка: SEJ

Очаква се най-потърпевши от промените в новият фейсбук алгоритъм да бъдат бизнеси, брандове и медии.

Гигантът в социалните мрежи ще редуцира появите на публикации от различните бизнес страници, брандове и новинарски платформи. Ще показва как най-близките ни изкарват своето време във Facebook – какво ги интересува, какви са техните позиции и какви са техните изживявания в реалния свят, които те споделят във виртуалния.

Ще виждаме повече снимки на близките си, които поддържат комуникацията жива. Вероятно по-често ще получаваме известия, когато някой приятел и член на семейството ни излъчва на живо от поредното хубаво място, където е сега или още един невероятен концерт, който посещава.

За новия фейсбук алгоритъм е важно близките Ви да видят първите стъпки на Вашето дете, да участват в дискусиите, които са важни за Вас и за тях. Да бъдат полезни с отговорите, които дават на Ваши запитвания в социалната мрежа.

Как новият фейсбук алгоритъм влияе на обикновения потребител, който иска да продължи да бъде информиран?

Вярвате или не, но новият алгоритъм Ви позволява да бъдете почти пълни господари на известията, които получавате. Как да го сторите?

„Ние сме това което мислим“, „ние сме това което ядем“, „Ние сме това което консумираме“ – срещали ли сте често тези лозунги. Ако се придържаме към тях, то от януари 2018 този във фейсбук би следвало да е „Ние сме това, което дискутираме„.

Всеки човек има любими марки, за чиито промоции следи. Всеки от нас има конкретни продукти или услуги, за които следи. Всеки от нас има любими източници на информация. Аз например чета новини за случващото се в световен мащаб от сайта на The Guardian. За да се информирам за случващото се в града и региона, използвам локални (местни) новини, публикувани на FB страницата на NRG News.

Ето няколко трика за формиране на собствен newsfeed съобразен с новият фейсбук алгоритъм :
  • Всяка една Facebook страница има опция освен да я харесате, но и да я последвате. Да се превърнете в неин последовател. Как да го сторим? Ето няколко кратки примера със снимки. Ако и Вие като мен искате да се информирате от The Guardian, откривате тяхната страница в социалната мрежа и търсите менюта „следене“ и избирате опцията „вижте преди всички“. Същото важи, ако за новини от Търговище се информирате от сайта на NRG News.

Това не е опция единствено за страници, които следвате. Това е възможност да следите реални профили на важни за Вас хора, или такива от които се учите в своята работа и занаят.

Не забравяйте, че вече над 1 година е изключително популярна възможността всеки потребител със смартфон в ръка и инсталирана апликация на Facebook да излъчва на живо видео съдържание (и аудио).

  • Имате страхотната възможност да изберете чие излъчване на живо да виждате – дали на NRG News, на  The Guardian, моето или на някого друг. Достатъчно е да съберете абонаменти за тези, които наистина представляват интерес за Вас. Това със сигурност ще ВИ позволи да получавате едно изключително точно и прецизно селектирано съдържание и информация, които Вие наистина желаете да получите.как да получавате известия за излъчване на живо от любимите си страници във фейсбук според новия алгоритъм

Бъдете обаче умерени в своето желание да следвате. Защото броят абонати/страници, които може да следите в режим „вижте първи“ е около 25 профила. И в точно това лимитизиране се крие успешният ход на Фейсбук.

С новият фесйбук алгоритъм Вие може да бъдете полезни на себе си и своите близки

  • Много важно е, когато споделяте публикация/картинка/видео от любима страница или в любима група, да добавяте текст към споделянето. Вашата нова задача е да създавате дискусии, които решават казуси, намират решения.

Вие имате невероятната възможност да се превърнете в човек, на когото вярват и разчитат мнозина. Това е изключително подходящ подход, за онези които имат своята лична нужда, да се чувстват истински значими и полезни. И това е Вашият шанс да изпъкнете сред близки, приятели и роднини.

Когато споделяте статия на любимия си сайт, съвсем спокойно в текст към нея може да изразите мнението си по темата. Да попитате обръщението си дали е съгласно с написаното или да потърсите дори самите Вие препоръка по дадената тема.

Защо се прави всичко това в този нов фейсбук алгоритъм на newsfeed-а ?

Не Ви ли е досадена от публикации, в които някой Ви казва как да бъдете щастливи, какво да си купите, за да станете по-добри, как с новият продукт на някого си Вие ще изглеждате по-красиви…

На фейсбук и на много от нас ни писна от „пасивно съдържание“. От информация, която не служи за нищо. От фалшиви и неверни твърдения, които само дезинформират и объркват хората, създават суматоха и напрежение в и без друго нелекия ни често сивкав живот.

Забелязали ли сте възможността да скривате съдържание от дадена страница или даден профил? Това е Вашият начин да филтрирате съдържанието, което не харесвате.

Какво ще се случи със сайтовете, от които четете новини?

Новият фейсбук алгоритъм ще ви пита: „Кои са медиите, на чиято информация вярват“?

В една от последните публикации на Зукърбърг се казва, че хората ще получават запитвания от системата. По този начин е възможно да се формулира дали една медия създава качествено и полезно съдържание, което произвежда комуникативност.

Ако наистина имате любими издания, бъдете полезни и за тях. Споделяйте съдържанието им, участвайте активно в дискусиите под техни публикации, имайте позиция.

В основата на Фейсбук е създаването на общности. Членувате ли в групи, свързани с Вашите интереси или работа? Местата, от които се инфомирате за иновации или промоции?

Станете част от групата за новини от Търговище

Ако до сега не сте били активни в тях, време е да си изберете общности в социалната мрежа.

В заключение…

Бъдете комуникативни хора. Общуването е в основата нашата същност. В основата на нашият живот. Без значение дали говорим за Facebook, Google, YouTube или каквата и друга форма на общество да се сетите, няма нищо по-важно от диалога помежду ни.

Ако тази статия е създала у Вас въпроси, на които не може да си дадете сами отговор, попитайте в коментарите. Ще следя дискусиите.

Може да следите личният ми профил или фб страницата ми, за да научите още полезни трикове. Съвсем скоро ще публикувам как новият начин на поведение и мислене в социалните мрежи рефлектира върху малкия и среден бизнес на локално ниво.

Информацията ще бъде поместена в личната ми страница ТУК.

Публикацията е авторско проучване на Кольо Ст. Колев, Експерт „Социални мрежи и SEO“.

Koй е Кольо Ст. Колев и какво общо има с новият фейсбук алгоритъм?

Роден е в Търговище през 1988 година. Има завършено образование бакалавър „Финанси“. В последните 3 години активно изучава поведението на потребителите в социалната мрежа Facebook и промените в алгоритъма на Google. Автор е на множество страници и брандове в социалната мрежа.

Администратор и SEO специалист. По-известен в последната година и половина е като въздушен фотограф със своя дрон проект „Търговище отвисоко“. Неговият късометражен филм „Търговище, където животът се случва“ достигна финал на международния форум „Drone Up International Film Festival“.

Част е от социалната мрежа Фейсбук от 2007-ма година, като активно се занимава с управление на профили и брандове от 2013-та. Негови са брандовете „Колев Медия“, „Търговище отвисоко“ и „KSK Aerial Photography“.

Автор е на страницата „Върнете Мирян в X-Factor Bulgaria„, която пренаписа правилата и историята на предаването. Последният публичен профил, който създава и управлява е този на участничката във втория сезон на „Фермата“ Юлиана Попдимитрова„.

Към днешна дата се грижи и за оптимизацията в търсачките на NRG News.

Новият фейсбук алгоритъм и как влияе той на обикновения потребител
5 (100%) 3 votes

Станете част от Facebook групата на Търговище и региона от ТУК.

Напишете коментар:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.